lørdag den 1. august 2009

Løven


Løven er et rovdyr, den er i familie med katten.
Han løven har en stor manke, og hunnerne har ingen.
Han løven kan ikke jage fordi den har sådan en stor manke, så derfor er det hunnerne der jager.
I en løve flok er det hannen der er lederen, flokken består nomalt af op til 3 hanner og 15 hunner.

Løverne er farve blinde hvilket gør det svært for dem at se forskel på en zebra og en anden zebra.

En løve er 1,3-2 m, og halen er 67-100 cm.
Den lever i Afrika syd for Sahara og i det nordvestlige Indien.
Dens videnskablige navn er Panthera leo.

3 kommentarer:

  1. Jeg prøver igen..Vil du ikke se om du kan finde ud af hvad det var for en lyserød/grøn fætter jeg fandt herhjemme? Den var stor, tyk og farvestrålende. Jeg tror den var på afveje - jeg har i hvert fald aldrig set sådan en natsværmer før. Der er billede på min facebook profil. Finder du svaret må vi have overført billedet til bloggen. Kram Pernille

    SvarSlet
  2. jo jeg kan da godt prøve men det er ikke sikkert jeg kan finde ud af det

    SvarSlet